Kartoflanka szlachetniej

Czy widzieliście już to:


Świetne, co?

Mój gravlax gotowy już dawno, i jako bardzo uniwersalny dodatek jest częstym gościem w naszej kuchni, prawdziwą gwiazdą wielu popisowych (u)tworów, z dużą szansą na Oskara. Podawany jako przystawka do grzanek z żytniego pieczywa, czy razem z ziemniakami z wody, smakuje świetnie. Jednak przy -17, gdy  ostatnią rzeczą, na którą mam ochotę są zakupy, ukonstytuował się nam weekend bez zakupów. 

W związku z tym, że mój apetyt jest mało empatyczny, i najwidoczniej nie rozumie, że w wolny dzień nie usmiecha mi się wyprawa w dwóch parach rajstop i dwóch swetrach, nie zanika mi chęć na coś pysznego... Zanurzam się więc w czeluściach mojej spiżarki, i tak oto, w rytm Sally Shapiro (jak już Szwecja, to we wszystkim!), przygotowuję: 

gif animator


Zupa ziemniaczana z dodatkiem gravlax i mascarpone

przepis pochodzi stąd

Składniki:

na 3-4 porcje


1 łyżka masła

600g (ok 3-4 sztuk) ziemniaków pokrojonych w kostkę

1 średnia cebula czosnkowa poszatkowana

500ml bulionu warzywnego

6 łyżek mascarpone (+2 łyżki do dekoracji) - ew. można zastąpić kwaśną śmietaną

szczypta gałki muszkatołowej 

sól morska 

świeżo mielony pieprz

1/2 łyżeczki soku z cytryny

1 łyżka posiekanego koperku lub szczypiorku do dekoracji

4 plastry gravlax


Przygotowanie:

1. Roztopić masło na małym ogniu, wrzucić ziemniaki a następnie cebulę. Posmażyć aż cebula sie zeszkli, ok 3 minut.
2. Podkręcić ogień, wlać bulion, zagotować. Po zagotowaniu zmniejszyć znów ogień i gotować zupę na małym ogniu aż ziemniaki zrobią się miękkie, ok 10-15 minut. 
3. Zblendować zupę, znów postawić ją na małym ogniu i wmieszać mascarpone. Przyprawić do smaku gałka, solą*, pieprzem i sokiem z cytryny. 
4. Na dnie talerza ułożyć łososia, wlać łyżkę zupy, dodać pół łyżeczki mascarpone i koperek/szczypiorek.


Smacznego!!!


* zupa nie może być na tym etapie bardzo słona - słony bedzie łosoś



Sally Shapiro 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz